شامپو

شامپو

Shampo
شامپو

شامپو

Shampo

دانلود کارآموزی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال بذر کرج


کارآموزی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال بذر کرج

این دوره با تاسیس مدرسه فلاحت و سپس دانشکده کشاورزی کرج (زیر نظر وزارت کشاورزی) آغاز و 20 سال به طول می انجامد این دوره بیشترین موانع را در خود داشته است زیرا برای تغییر روش های قدیمی و دلبستگی های تعصب آمیزی که مالکان و کشاورزان آن زمان در استفاده از روش های قدیمی داشتند نیاز فراوانی به افراد تحصیل کرده و آشنا به کشاورزی نوین بود

دانلود کارآموزی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال بذر کرج

ترکیب پیاز
گیاه شناسی
گلدهی در سیب زمینی
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل doc
حجم فایل 183 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 185

«فهرست مطالب»

عنوان

شماره صفحه

تاریخچه

1

بخش تحقیقات سیب زمینی و پیاز

12

قسمت اول: سیب زمینی

 

مقدمه

40

طبقه بندی

42

گیاه شناسی

44

گلدهی در سیب زمینی

46

طبقه بندی و مراکز پراکنش سیب زمینی

47

عادت رشد

48

سیستم تولید بذر گواهی شده  در کانادا

58

آبیاری

60

نیازهای غذایی سیب زمینی

64

زمان برداشت

73

فیزیولوژی پس از برداشت

77

گواهی بذور سیب زمینی

85

هدفهای اصلاحی سیب زمینی

86

طرح در حال اجرا در مؤسسه بررسی سیب زمینی

101

عنوان

شماره صفحه

قسمت دوم: پیاز

 

پیشینه

145

رده بندی گیاهی

145

ترکیب پیاز

146

بو و طعم پیاز

146

ارقام پیاز

147

سطح زیر کشت

149

تولید

151

عملکرد

152

فرایند تولید

154

انبار کردن

167

طرح های در حال اجراء در مؤسسه بر روی پیاز

169

منابع و مأخذ

177

 

تاریخچه:

تاریخچه تحققات اصلاح نباتات در ایران و تاسیس مؤسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر.

سیر تحول تحقیقات اصلاح نباتات ایران را به طور اختصار می توان به سه دوره تقسیم نمود:

دوره اول:

    این دوره با تاسیس مدرسه فلاحت و سپس دانشکده کشاورزی کرج (زیر نظر وزارت کشاورزی) آغاز و 20 سال به طول می انجامد. این دوره بیشترین موانع را در خود داشته است. زیرا برای تغییر روش های قدیمی و دلبستگی های تعصب آمیزی که مالکان و کشاورزان آن زمان در استفاده از روش های قدیمی داشتند نیاز فراوانی به افراد تحصیل کرده و آشنا به کشاورزی نوین بود.

    در همین دوره تاسیسات فنی و مزارع آزمایشی مستقلی برای انجام یک سلسله آزمایشات در جنب دانشکده ایجاد شد. از حدود سال 1310 تهیه بذور مرغوب در مزارع آزمایشی باغ فردوس مدرسه عالی فلاحت آغاز شد و در زمینه غلات، حبوبات و سبزیجات و انواع بذر پنبه نمونه‌هائی از کل کشور جمع آوری و در مزارع کاشته و مطالعه گردید.

   در آن زمان طبق تقاضای اداره کل فلاحت و صناعت وقت ارقام مختلف چغندر قند نیز از کشورهای آلمان، دانمارک، بلژیک و شوروی سابق جمع آوری و مورد آزمایش قرار گرفت. از اواخر سال 1311 آزمایشات مقدماتی چغندر قند، پنبه، غلات و ازدیاد بذر در مزارع باغ فردوس مدرسه عالی فلاحت شروع و اولین بنگاه اصلاح نباتات ورامین در ایران در سال 1314 در کرج تأسیس گردید که وظیفه اصلی آن اصلاح و تهیه بذر چغندر قند بود.  در همان تاریخ مقدمات اصلاح و تهیه بذر غلات نیز در کرج فراهم شد. در اواخر سال 1315 در ورامین بعنوان یکی از مناطق مهم پنبه خیز کشور بنگاه اصلاح نباتات تاسیس و نسبت به تهیه بذر الیت پنبه و همچنین انواع گندم اقدام نمود.

دوره دوم:

   این دوره تقریبا با خاتمه جنگ جهانی دوم آغاز و تاسیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر در سال 1339 ادامه یافت. در واقع این دوره با آغاز پیدایش و گسترش سریع روش ها و ابزار کشاورزی نوین در کشورهای پیشرفته شروع گردید. این دوره را می توان دوران آمادگی و تلاش کادر متخصص و مرحله اصلاح بذر و نهال نامید. در این دوره بسیاری از متخصصین تحصیل کرده کشاورزی در جهت رفع وضع نابسامان بذر و نهال در کشور اقدام به انجام یک رشته مطالعات و آزمایشات مقدماتی نمودند. این امر ابتدا در مراکز اصلاح و تهیه نهال و بذر کرج  و ورامین که امکانات بهتری داشتند آغاز شد.

    از سال 1325 تحقیقات باغبانی نیز با جمع آوری گونه‌های مختلفی از میوه جات سردسیری داخلی و خارجی و احداث باغ کلکسیون در کرج آغاز شد. این امر در مورد مرکبات در شمال و در زمینه خرما در جنوب انجام گردید.

   از سال 1327 با جدا شدن دانشکده کشاورزی کرج از وزارت کشاورزی امکانات مربوط به جمع آوری و آزمایش توده های بومی گندم و جو در بنگاه اصلاح نباتات کرج متمرکز شد.

از سال 1330 تحقیقات پنبه به شکل جدی تری گرفته و به طور وسیع در مرکز ورامین آغاز گردید. در سال 1335 فکر تأسیس اداره تهیه بذر گواهی شده در وزارت کشاورزی شکل گرفته و این اداره تأسیس گردید تا نسبت به کنترل مزارع غلات و پنبه در کرج و ورامین اقدام نموده و بعد از کنترل و صدور گواهی بذر مادری در بین کشاورزان توزیع گردد.

با متمرکز کردن فعالیت های پراکنده قبلی، از سال 1336 تحقیقات برنج نیز در بنگاه کشاورزی لاهیجان به طور جدی آغاز گردید و با ایجاد ایستگاه برنج رشت در سال 1338 توسعه می یابد.

حاصل تمامی این تلاش ها نتایج گرانبهایی داشته است که شالوده موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر بر همین نتایج استوار گردیده است.

دوره سوم:

   در دوره سوم با توجه به پراکندگی تحقیقات در دستگاههای مختلف وزارت کشاورزی از یک طرف به این واقعیت که اداره کل زراعت دقت با تشکیلات محدود و امکانات ناچیز خود مستقیماً قادر به هدایت این امر مهم نبود. ضرورت تاسیس موسسه ای مستقل با اختیارات وسیع قانونی احساس گردید. بنابراین تشکیل موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر براساس لایحه قانونی مصوب مجلس شورای ملی که در تاریخ 3/8/1338 به تصویب مجلس سنای وقت رسیده مشتمل بر 6 ماده و یک تبصره به شرح زیر مورد موافقت قرار گرفت:

ماده 1- به منظور اصلاح و تهیه کلیه نهال ها و بذر های مرغوب و مناسب با اب و هوای نقاط مختلف کشور سازمانی به نام موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر تحت نظر وزارت کشاورزی تاسیس می شود.

ماده2- رئیس موسسه می تواند معاملات مربوط به فرآورده های کشاورزی را تا یکصد هزار ریال بدون رعایت مقررات و مزایده اجازه دهد. معاملات فرآورده های کشاورزی بیش از این مبلغ راهیأتی مرکب از وزیران کشاورزان و دارائی و یا معاونین آن ها و رئیس موسسه در صورت ضرورت از قیود مناقصه و مزایده معاف  خواهند نمود.

ماده3- کمک دولت به بودجه این موسسه یکجا ضمن بودجه وزارت کشاورزان منظور و در اول هر فصل یک چهارم آن به اختیار موسسه گذاشته می شود و بودجه جزء موسسه را وزیران کشاورزی و دارائی تصویب می‌نمایند. عواید موسسه جزو بودجه آن منظور و مازاد درآمد صرف توسعه و تکمیل عملیات موسسه می گردد.

تبصره- وجوه حاصله از درآمد و صرفه جوئی ها هر سال به سال بعد منتقل و به مصرف توسعه موسسه خواهد رسید.

ماده 4-وزارت کشاورزی مجاز است با تصویب هیأت وزیران ورود بذری را که مصلحت نداند ممنوع نماید و همچنین کشت و  تهیه بذور و چغندر قند و پنبه را در مناطق معینی به وسیله اعلان سه ماه قبل از فصل کشت ممنوع و در صرف تخلف کشت ممنوع شده را معدوم سازد.

ماده5- موسسه نمی تواند نهال بذور و مرغوب را به تقاضای کشاورزان و مالکین بیشتر از قیمت تمام شده بفروشد.

ماده 6- وزارت کشاورزی و وزارت دارائی مامور اجرای این قانون می باشد. لایحه قانونی فوق که مشتمل بر شش ماده و یک تبصره می باشد در جلسه روز دوشبنه سوم آبان ماه یکهزار و سیصد و سی و هشت شمسی به تصویب مجلس سنا رسیده است.

وظایفی که به موجب قانون به عهده موسسه قرار داده می شود به شرح زیر بوده است:

1-  بررسی های به نژادی و به زراعی برای اکثر محصولات مهم زراعی مثل گندم، جو و پنبه، برنج، دانه های روغنی، ذرت، حبوبات، نباتات علوفه‌ای و کنف.

2-  تولید بذور مادری و تهیه بذور گواهی شده به منظور تکثیر و تهیه بذر مورد نیاز کشور و همچنین ازدیاد و توزیع نهال های پیوندی از ارقام انتخابی مناسب با شرایط آب و هوائی مختلف کشور.

3-  کنترل و گواهی بذوری که تولید کنندگان بذر براساس ضوابط تعیین شده در وزارت کشاورزی و منابع طبیعی وقت تولید می‌کنند.

بدیهی است که در آغاز کار مشکلات تهیه امکانات و اراضی به قوت خود باقی بوده است ولی موسسه در راستای ایفای وظایف محوله اقدام به تشکیل 4 اداره کل به شرح زیر نمود:

1-  اداره کل بررسی های باغبانی به منظور ازدیاد اولیه ارقام میوه، سبزی و صیفی و سیب زمینی.

2-  اداره کل بررسی های زراعی به منظور بررسی و ازدیاد اولیه بذور پنبه، گندم و جو و ذرت و برنج  علوفه و حبوبات و سایر نباتات زراعی.

3-  اداره کل تکثیر و گواهی بذر به منظور کنترل بذور تولیدی و صدور گواهی بذر.

4-  اداره کل تکثیر و توزیع بذر جهت تهیه و توزیع بذور اصلاح شده.

در مرحله بعدی به منظور تجهیز و تکمیل امکانات ایستگاهها از نظر ماشین آلات، تأسیسات و تجهیزات، اداره کل امور ایستگاهها نیز در موسسه تشکیل گردید.

    در همین راستا موسسه اقدام به تشکیل لابراتوار اصلاح غلات کرج، لابراتوار اصلاح بذر چغندر قند در کرج، لابراتوار اصلاح میوه در کرج، لابراتوار اصلاح بذر پنبه در ورامین، لابراتوار اصلاح برنج در رشت، لابراتوار اصلاح خرما در اهواز و گلخانه‌های مخصوص اصلاح بذر در کرج و ورامین نمود.

همچنین علاوه بر مرکز اصلاح نباتات کرج در ورامین سه ایستگاه درجه یک با هدف تبدیل بعدی به مراکز اصلاح نباتات مشابه کرج و ورامین شامل ایستگاه کشاورزی مغان و ایستگاه کشاورزی طرق مشهد- ایستگاه کشاوری داراب فارس تاسیس گردید. ایستگاه اهواز نیز که قبلا وجود داشت در همین ایام تبدیل به ایستگاه درجه یک شد. ایستگاههای درجه یک وسعت قابل توجهی داشته و علاوه بر مطالعات و آزمایشاتی که به میزان محدودتری درباره اکثر گیاهان منطقه و محصولات عمده غذایی و صنعتی به عمل می‌آورند، نسبت به تهیه بذور الیت و مادری و همچنین تهیه نهال های مرغوب و مناسب محل نیز در حدود برنامه های سالیانه اقدام می کردند و محصول آن ها را در دسترس کشاورزان قرار می دادند. علاوه بر ایستگاه‌های درجه یک ایستگاههای اختصاصی نیز با وسعت 10-5 هکتار تاسیس گردیدند که برای بررسی ارقام و تهیه بذور و نهالهای اختصاص داشتند که با توجه به استعداد و شرایط اقلیمی محل بیش از سایر محصولات مورد نیاز کشاورزان و باغداران بود.

    نهایتاً ایستگاههای بررسی منطقه‌ای نیز علاوه بر این مرکز تاسیس گردیدند که بعد از اتمام بررسی ها در مراکز اصلاح نباتات جهت تعیین سازگاری ارقام در مناطق و شرایط اقلیمی مختلفی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

    با تأمین نیازها و تجهیزات مورد نیاز و به ویژه تأمین نیروی متخصص از یک طرف و افزایش حجم فعالیت ها و بالاخره ضروررت تمرکز روی محصولات خاص و افزایش کارآیی و بازده تحقیقات به تدریج تشکیلات موسسه تغییر یافت و به طوری که در سال 1348 بخش تحقیقات دانه های روغنی و در سال 1349 بخش تحقیقات ذرت (یونجه) تأسیس گردیدند. در سال 1350، اداره کل بررسی های باغبانی به بخش تحقیقات باغبانی تغییر یافت و از سال 1357 واحد سبزی و صیفی از آن جدا شده و به صورت بخش تحقیقات سبزی و صیفی ادامه فعالیت داد. در راستای توسعه فعالیت های تحقیقاتی مؤسسه، از سال 1359 بخش تحقیقات حبوبات که قبلا فعالیت هایی به صورت اداره کل و همچنین طرح حبوبات دانشکده کشاورزی داشت تاسیس گردید. در سال 1362 در جهت تکمیل و توسعه تحقیقات در حال انجام، بخش تحقیقات فیزیولوژی و بیوشیمی و تکنولوژی تاسیس شد و در جهت سرویس دهی به تحقیقات در حال انجام را افزایش کارائی تحقیقات در نیمه دوم همین سال (1362) بخش ژنتیک و آمار نیز در موسسه تاسیس گردید. به دلیل حجم بالای فعالیت های تحقیقاتی و تعدد و تنوع محصولات مختلف سبزی و صیفی و همچنین اهمیت روز افزون این محصولات مختلف سبزی و صیفی و همچنین اهمیت روزافزون  این محصولات روند توسعه فعالیت های تحقیقاتی همچنان ادامه یافت و با توجه به اهمیت برخی محصولات برای صادرات و مصرف داخلی در سال 1377 بخش تحقیقات سیب زمینی، پیاز و حبوئبات آبی از این بخش تفکیک و بخش سبزی و صیفی به ورامین منتقل گردید. روند توسعه فعالیت های تحقیقاتی همچنان ادامه یافت و با توجه به اهمیت برخی محصولات یا زمینه‌های کاری و لزوم تقویت بیشتر آن‌ها برخی بخش‌ها یا محصولات بخش ها به صورت موسسات تحقیقاتی مستقل تاسیس و از موسسه جدا گردیدند و به طوری که با توجه به اهمیت تولید و صادرات محصولات پسته، خرما و مرکبات، در سال 1371 موسسه تحقیقات مرکبات در رامسر تاسیس و این محصولات از موسسه تحقیقات نهال و بذر جدا گردیدند.

همچنین با توجه به نقش دیمکاری در تامین محصولات اساسی کشور از سال 1371 موسسه تحقیقات دیم در مراغه تاسیس و کلیه فعالیت‌های تحقیقاتی دیم از موسسه تحقیقات نهال و بذر منفک و در این موسسه متمرکز می گردد. تاسیس موسسه تحقیقات برنج در رشت (1373)، تاسیس موسسه تحقیقات پنبه در گرگان (از سال 1376) و بالاخره تبدیل بخش تحقیقات فیزیولوژی و بیوشیمی و تکنولوژی به موسسه تحقیقات بیوتکنولوژی (در سال 1378) از دیگر موارد منفک شده از موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر در جهت تمرکز بیشتر فعالیت های تحقیقاتی بر روی محصولات استراتژیکی و صادراتی کشور هستند. لازم به ذکر است که تشکیلات این موسسه بجز موسسه بیوتکنولوژی (در سال 1379) در سال 1376 به تصویب رسیده است.

در حال حاضر موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر شامل بخش های تحققاتی زیر است:

1-           بخش تحقیقات غلات.

2-           بخش تحقیقات ذرت و گیاهان علوفه‌ای.

3-           بخش تحقیقات دانه‌های روغنی.

4-           بخش تحقیقات باغبانی.

5-           بخش تحقیقا سبزی و صیفی (در ورامین).

6-           بخش تحقیقات سیب زمینی و پیاز.

7-           بخش تحقیقات کنترل و گواهی بذر.

8-  بخش تحقیقات ژنتیک و ذخائر توارثی (بانک ژن گیاهی ملی ایران)

 

دانلود کارآموزی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال بذر کرج

دانلود پاورپوینت اصلاح و بهسازی شیمیایی خاک بوسیله سیمان در 31 اسلاید کاربردی و آموزشی


پاورپوینت اصلاح و بهسازی شیمیایی خاک بوسیله سیمان در 31 اسلاید کاربردی و آموزشی

در این پروژه پاورپوینت اصلاح و بهسازی شیمیایی خاک بوسیله سیمان در 31 اسلاید کاربردی و آموزشی و کاملا قابل ویرایش همراه با شکل و تصاویر و جدول طبق موارد زیر ارایه شده است 1 اختلاط خاک با سیمان 2 جدول مقایسه ترکیبات مهم آهک و سیمان 3 واکنشهای پوزولانی سیمان 4 اختلاط عمقی خاک با سیمان 5 کاربردها 6 اختلاط عمقی خاک با خمیر سیمان(deep

دانلود پاورپوینت اصلاح و بهسازی شیمیایی خاک بوسیله سیمان در 31 اسلاید کاربردی و آموزشی

اصلاح و بهسازی شیمیایی خاک بوسیله سیمان در 31 اسلاید کاربردی و آموزشی
اختلاط خاک با سیمان
جدول مقایسه ترکیبات مهم آهک و سیمان
واکنشهای پوزولانی سیمان
اختلاط عمقی خاک با سیمان
اختلاط عمقی خاک با خمیر سیمان
دسته بندی عمران
فرمت فایل ppt
حجم فایل 9142 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

پاورپوینت اصلاح و بهسازی شیمیایی خاک بوسیله سیمان در 31 اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با شکل و تصاویر

دانلود پاورپوینت اصلاح و بهسازی شیمیایی خاک بوسیله سیمان در 31 اسلاید کاربردی و آموزشی

دانلود کارآموزی مالیات بر ارزش افزوده - تاریخچه مالیات اصلاح قانون


کارآموزی مالیات بر ارزش افزوده - تاریخچه مالیات اصلاح قانون

یکی از مفاهیم بسیار با اهمیت در علم اقتصاد مفهوم ((ارزش افزوده ))است این مفهوم شامل پرداختهای هر یک از بنگاها وواحد های تولیدی یا خدماتی به ((عوامل تولید ))در زنجیره مراحل گوناگون تولید و توضیع میگردد در حسابهای ملی نیز چون پرداخت به هر یک از عوامل تولید برابر درآمد آن عامل است مجموع پرداختهایی که بابت عامل نیروی کار عامل سرمایه ،عامل مدیریت و عا

دانلود کارآموزی مالیات بر ارزش افزوده - تاریخچه مالیات اصلاح قانون

مالیات بر ارزش افزوده چیست
کالا وخدمات معاف از مالیات برارزش افزوده
مالیات بر درآمد املاک
دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 50 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50

 توضیحات مربوط به دفاتر و اسناد و مدارک و مندرجات آنها:

1-الف فهرست و مشخصات دفاتر :

....................................................................................

الف :فهرست دفاتر نانویس که حداکسر تا سه سال قبل ، از اداره ثبت شرکتها اخذ شده است .

دفتر روزنامه پلمپ شده شماره      تاریخ        محل ثبت       تعداد               جلد

دفتر کل پلمپ شده شماره        تاریخ        محل ثبت            تعداد               جلد

 

ب: فهرست دفاتراز اداره ثبت شرکتها برای سال مالی مورد رسیدگی

دفتر روزنامه پلمپ شده شماره    تاریخ        محل ثبت       تعداد               جلد

دفتر کل پلمپ شده شماره       تاریخ        محل ثبت            تعداد               جلد

 

ج: تعداد دفاتر ارائه شده شامل دفاتر معین دستی با ذکر نام و مشخصات

.......................................................................................................................................

.......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

د: فهرست آن بخش از عملیات مالی که جهت ثبت و نگهداری آن از سیستم های رایانه استفاده میشود .

..............................................................................................................................

..............................................................................................................................

..............................................................................................................................

2- نتایج گزارش حسابرسی مالی :

درگزارش حسابرسی نسبت به صورتهای اظهار نظر مقبول –اظهار نظر مشروط- اظهار نظر مردود- یا عدم اظهار نظ-ر ارائه شده است .

3-اشاره به اینکه دفاتر مورد رسیدگی ، درسال قبل در اجرای ماده 181 قانون مالیات های مستقیم مصوب اسفند 1366 بازدید و کنترل شده است یا خیر و در صورت بازدید و کنترل ، چه وضیعتی داشته است .

................................................................................................................................

.............................................................................................................................

............................................................................................................................

قسمت چهارم : توضیحات مربوط به حسابها :

1-   ذکر اینکه تراز اختتامی سال قبل با تراز افتتاحی سال مورد رسیدگی از نظر اقلام عناوین حسابها مطابقتداشته و مغایرتی مشاهده نشده و اکراختلافی در میان باشد ،موضوع اختلاف وآثار آن چه بوده است :

..........................................................................................................................

.........................................................................................................................

..........................................................................................................................

2-   تشریح اهم رویه های حسابداری طی سال مالی مورد رسیدگی ودر صورت تغییر آن نسبت به دوره مالی قبل ، ذکر تغیرات واثر آن برسود وزیان ودرآمد مشمول مالیات سال مورد رسیدگی :

..................................................................................................................

.................................................................................................................

.................................................................................................................

 

3-   کنترل تراز حسابهای دفاتر و معین و اظهار نظر نسبت به مطابقت آنها با دفاتر قانونی :

.................................................................................................................

.................................................................................................................

.................................................................................................................

4-   اظهار نظر نسبت به صحت مانده حسابها و اسناد دریافتنی و پرداختنی :

.............................................................................................................

........................................................................................................... ............................................................................................................ 

مالیات بر ارزش افزوده چیست ؟

یکی از مفاهیم بسیار با اهمیت در علم اقتصاد مفهوم ((ارزش افزوده ))است . این مفهوم شامل پرداختهای هر یک از بنگاها وواحد های تولیدی یا خدماتی به ((عوامل تولید ))در زنجیره مراحل گوناگون تولید و توضیع میگردد. در حسابهای ملی نیز چون پرداخت به هر یک از عوامل تولید برابر درآمد آن عامل است مجموع پرداختهایی که بابت عامل نیروی کار عامل سرمایه ،عامل مدیریت و عامل زمین در طول سال صورت میگیرد ((درآمد ملی ))کشور را تشکیل میدهد ،ولی در هر مرحله از تولید ارزش افزوده از تفاضل بین ارزش فروش کالا و خدمات وهزینه خرید مواد اولیه و کالاهای واسطه نیز قابل محاسبه است .

در اقتصادکشور های جهان فعالیت هایی ارزشمند هستند ودرآمد زدایی دارند که محصولات آنها در بازار های جهانفعالیتهایی ارزشمند هستند ودرآمد زدایی دارند کهمحصولات آنها در بازارهای جهانی قابل رقابت باشند و برای مردم خود توان ایجاد اشتغال و درآمد واقعی رادارند ارزش بیشتر یعنی تولید بیشتر و درآمد بیشتر . پس  صنایعی برای اقتصاد کشور ها بااهمیت وبرتر شناخته میشود که ارزش افزوده بیشتری را ایجاد مینمایند . صادرات مواد خام مانند نفت و گاز و محصولات معدنی از کشور ،افزوده اندکی را نصیب کشور می کنند .واردات محصولات صنعتی و کشاورزی از خارج نیز برای مردم در کشور های خارجی شغل و درآمد ایجاد مینماید . به همین مناسبت توجه به تشویق وجذب سرمایه گذاری های صنعتی جدید در کلیه بخشهای اقتصادی میبایست از جمله اهداف صنعتی کشور را تشکیل دهند.

علاوه برطبقه بندی فعالیتهای اقتصادی بر حسب مقدار ارزش افزوده آنها از مفهوم ارزش در مالیات ستانی نیز استفاده میشود هم اکنون در حدود 130 کشور جهان مالیات برارزش افزوده را هنوز نپذیرفته اند .

در ایران پرداخت مالیات بر مصرف که مستقیماً توسط مصرف کنندگان به فروشندگان پرداخت گردد و فروشندگان نیز این مالیاتها را به نیابت از طرف دولت جمع آوری کنند وسپس آن را دراختیار وزارت امور اقتصادی ودارایی قرار دهند تاکنون وجود نداشته است . این بدان معنی نیست که ایرانیان کلیه مایحتاج خود را بدون پرداخت مالیات تامین میکنند برعکس ،مصرف کنندگان ایرانی خرید فراورده هایی چون نفت ،نوشابه ،سیگار ،خاویار،الکل طبی و صنعتی ، اتومبیل ، تلفن ، نوار ضبط صوت و تصویر ، فولاد وسیمان و برای خرید خدماتی از قبیل ارتباط تلفنی ، شماره گذاری موقت و نقل وانتقال اتومبیل و.... بطور غیر مستقیم مالیات برمصرف پرداخت مینمایند. همچنین ایرانیان خریدار کالا های وارداتی بهای صدها نوع از قبیل کالا ها حقوق گمرکی و سود بازرگانی و مالیات ثبت سفارش پرداخت میکنند ، این مالیاتها برحسب وضعیت ((کشش منحنی های عرضه وتقاضا))در مواردی بسیاری معمولاًبیشتر به مصرف کنندگانی شامل بخشی از افراد کشور  میگردد، اصابت مینماید

در جهت رفع پاره ای نواقص موجود در نظام مالیاتی کشور ، موضوع جانشینی مالیات ارزش افزوده vatبه جای بعضی از مالیات های موجود اکنون دوباره مورد توجه صاحب نظران قرار گرفته است ، تهیه لایحه مربوط به این نوع مالیات حدوداً از سال 1370 به بعد در وزارت امور اقتصادی و دارایی دردست بررسی و اقدام بوده است لایحه مذکور اخیراًبه تصویب کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایران رسیده ولی معلوم نیست این لایحه در چه زمانی تبدیل به قانون خواهد شد . اززمان قانون شدن تا زمان اجرا نیز نیاز به فاصله چندمین ساله دارد تا بنگاههای اقتصادی سیاسی با طرز کار آن آشنا شوند وروشهای دفتر داری و حسابداری مربوط بهآن را فراگیرند هزینه های اجرایی مالیات بر ارزش افزوده در زمان معرفی و جانشینی نسبتاًبالا خواهد بود ودر کل در مدت زمان نسبتاً طولانی بایستی این نوع تجزیه تحلیل ها انجام گرفته تا بستر مناسبی برای اجرای آن آماده شود.

مالیات بر ارزش افزوده در واقع نوعی مالیات برارزش کالا و خدمات با نرخ مالیاتی ثابت است که از مصرف کنندگان نهایی اخذ میگردد. ولی مبنای محاسبه آن بهای کالا و خدماتی هستند که در داخل کشور تولید میشوند ویا به کشور وارد می گردند و فروشندگان برای آنها صورتحساب صادر میکنند دراین نظام مالیاتی هر یک از فروشندگان ،که اکنون از دیدگاه دولت مودیان مالیاتی تلقی میگردند مکلف به نگهداری سیستم حسابداری طرفین معامله مشخصات کامل همراه با قیمت و مالیات آن در ستونهای مربوط در چند نسخه ثبت شده باشند . این اسناد هر دو هفته (یا هر ماه ) یک بار میبایستی به تائید ادارات امور مالیاتی برسد و مالیات جمع آوری شده به حساب خزانه انتقال داده شود.

 در زنجیره بهم پیوسته مراحل تولید یک کالاها ی نهایی این مالیات ابتدا توسط هر واحد تولیدی (فروشنده ) به صورت درصدی جدا از قیمت محاسبه و پرداخت میگردد .ولی در همین هنگام فروشنده مالیاتی که قبلاً برای کالاهی واسطه و مواد اولیه و غیره پرداخت کرده  است مجدداً به دست می آورد . فروشنده میبایست با ارائه اسناد مثبته  مالیات هایی را که هنگام خرید کالاهای واسطه پرداخت کرده است از مالیات فروش کسر نماید و بقیه را به دولت مسترد کند . بدین ترتیب این عوامل تولید هستند که مشمول مالیات میشوند و مالیات صرفاً شامل تولید کنندگان نمی گردد.

مثال)اطلاعات زیر در رابطه با تولید و فروش یک عدد صندلی چوبی در چهار مرحله بشرح زیر در دسترس می باشد . با فرض اینکه نرخ مالیات بر ارزش افزوده 10 درصد  تعیین شده باشد  .

مطلوبست:

-محاسبه مالیات بر ارزش افزوده (مالیات قابل پرداخت به دولت ) در هر مرحله .

 

 

 

 

مرحله

نام بنگاه

قیمت فروش بدون مالیات

ارزش افزوده

مالیات ارزش افزوده

قیمت فروش با مالیات

1

فروشنده چوب

45000

45000

4500

49500

2

نجار

60000

15000

1500

66000

3

عمده فروش

83000

23000

2300

91300

4

خرده فروش

97000

14000

1400

106700

جمع

      -

 97000

9700

       -

 

حل )

 مرحله 1)مقداری چوب توسط تولید کننده چوب و به قیمت 45000 ریال به نجار فروخته میشود ، به فرض آنکه چوب از نوع جنگلی بوده و بدون پرداخت به عوامل تولید ، تهیه شده باشد ارزش افزوده آن برابر با 45000ریال 10درصد مالیات بر ارزش افزوده برابر با 4500ریال خواهد بود (ضمناً این مبلغ برابر با ده درصد قیمت فروش میباشد)بدین ترتیب قیمت چوب بااضافه ده درصد مالیات برابر با 49500 ریال میباشد . تولید کننده چوب را با قیمت ناخالص 49500ریال به نجار میفروشد که در این مبلغ معادل 4500 ریال مالیات برنهاده تولید وجود دارد.

مالیات بر ارزش افزوده –ریال                                       4500=10%*45000

قیمت ناخالص فروش چوب-ریال                                   49500=4500+45000

مرحله 2)نجار چوبی راکه به قیمت خالص 45000ریال خریده است با بکارگیری عوامل تولید  به صندلی تبدیل می کند وآن را به قیمت خالص 60000ریال به تاجر عمده فروش میفروشند .ولی در حقیقت تاجر عمده فروش این قیمت رابه اضافه 10 درصد به عنوان مالیات برارزش افزوده بعنی 66000ریال (قیمت ناخالص )می پردازد .

مالیات برارزش افزوده-ریال                                                   6000=10%*60000

قیمت ناخالص صندلی –ریال                                                 66000=6000+60000

در این مرحله تاجر از مرحله 6000ریالمالیات دریافتی مبلغ 4500ریالمالیات را که قبلاً بابت مواد خام وواسطه (چوب) پرداخت کرده است کسر و بقیه را به دولت مسترد مینماید.

مالیات برارزش افزوده قابل پرداخت توسط عمده فروش –ریال 1500=4500-6000

مرحله 3)تاجر عمده فروشی صندلی را که به قیمت خالص 60000ریال خریداری کرده  است به قیمت خالص 83000 ریال به خرده فروش میفروشد ارزش افزوده و مالیات برارزش افزوده این مرحله به شرح زیر بدست می آید :

ارزش افزوده-ریال                                                          23000=60000-83000

مالیات برارزش افزوده-ریال                                                 2300=10%*23000

به عبارت دیگر مالیات برارزش افزوده این مرحله بشرح زیر محاسبه میشود:

کل مالیات ارزش افزوده تا این مرحله –ریال                           8300=10%*83000

قیمت ناخالص صندلی تا این مرحله –ریال                               91300=8300+83000

عمده فروش از کل مالیات برارزش افزوده مالیات بر ارزش افزوده ای که تا مرحله قبل پرداخت شده است کسر مینماید.

مالیات برارزش افزوده مرحله سوم –ریال                            2300=6000-8300

بدین ترتیب تاجر عمده فروش مالیات خالص این مرحله را(2300ریال) به دولت پرداخت می نماید.

مرحله 4)در این مرحله خرده فروشی صندلی را که به قیمت خالص 83000ریال خریداری کرده      

است به قیمت خالص 97000ریال به مصرف کننده میفروشد ارزش افزوده ومالیات افزوده این مرحله به شرح زیر بدست می آید

ارزش افزوده –ریال                                          14000=83000-97000

مالیات برارزش افزوده –ریال                                      1400=10%14000

به عبارت دیگر مالیات برارزش افزوده این مرحله به شرح زیر محاسبه میشود:

کل مالیات تا این مرحله –ریال                                9700=10%*97000

قیمت ناخالص فروش صندلی –ریال                         106700=9700+97000

خرده فروش از 9700ریال کل مالیات برارزش افزوده مالیات برارزش افزوده ای که تا مرحله قبل پرداخت شده کسر می نماید .

مالیات برارزش افزوده مرحله آخر –ریال                                       1400=8300-9700

بدین ترتیب مغازه دار (خرده فروش )مالیات خالص این مرحله را (1400) ریال به دولت پرداخت مینماید .

مالیاتی که در مراحل چارگانه فوق برارزش افزوده تعلق یافته است جمعاً برابر با 9700 ریالو بشرح زیر میباشد که کلاً توسط خریدار(مصرف کننده  نهایی ) پرداخت میگردد

9700=1400+2300+1500+4500

چنانچه در مثال فوق ملاحضه گردید ، مالیات بر ارزش افزوده از پایه مالیاتی گسترده و با ثباتی برخوردار است و فرار ازآن ممکن نیست . این مالیات علاوه بر بنیاد ها و نهادهای عام المنفعه، از تعاونی ها و بنگاهایی که به صورت غیر شرکت نیز اداره میشود قابل دریافت میباشد. نرخ نسبتاً پایین این مالیات که بطور متوسط در لایحه پیشنهادی به مجلس معادل 7 درصد تعیین شده است ،باعث استقبلل عمومی ار آن خواهد شد.البته هر چه بر تعداد بنگاههای شامل این نوع مالیات اضافه شود نرخ مالیات را می توان کاهش داد نرخ پیشنهاد شده در لایحه مذکور از متوسط این نرخ در 130کشور جهان پایین تر است .

در لایحه پیشنهادی کالا و خدماتی که به خارج از کشور ویا به مناطق آزاد تجاری صادر می شوند مشمول این مالیات نمی گردد. همینطور تولید بسیاری از محصولات ضروری مانند گوشت ،قند،شکر،برنج،حبوبات،سویا،شیر،پنیر،روغن نباتی شیر خشک مشمول مالیات نمیشود .یعنی اینکه نرخ vatاین نوع کالا صفر درصد است ،پس کلیه مالیات های پرداخت شده برای تهیه این اقلام واموال غیر منقول دارو خدمات درمانی و...باارائه اسناد مثبته به تولید کننده باز پرداخت خواهد شد.

کالا وخدمات معاف از مالیات برارزش افزوده

محصولات کشاورزیفآبزیان دام طیور زنبور عسل پرورش کرم ابریشم کود سم بذر آرد نان کاغذ چاپ تحریر و روزنامه کالا های همراه مسافرین ورودی و خروجی کالاهای اهدایی به دولت و نهادها خدمات مشمول مالیات بر حقوق خدمات بانکی و موسسات اعتباری غیر بانکی مجاز خدمات حمل ونقل عمومی مسافربری درون شهری و برون شهری راه آهن  مترو مطبوعات کتاب خدمات آموزشی وپزوهشی کلاًاز پرداخت مالیات برارزش افزوده vatمعاف میباشند.

مبنای محاسبه مالیات کالا های وارداتی در لایحه فوق الذکر مجموع ارزش cifکالا به اضافه عوارض و حقوق گمرکی و سود بازرگانی و سایر عوارض مندرج در اوراق گمرکی خواهد بود. گمرک ایران وظیفه محاسبه vatواخذ آن رااز وارد کنندگان برعهده خواهد داشت .

از دیدگاه نظری مالیات برارزش افزوده از بنیان علمی بسیار مستحکمی برخوردار است.  این مالیات در انتخاب عوامل تولید خنثی عمل میکند . زیرا که از کلیه عوامل تولید بطور یکسان مالیات ستانی می نمایند درحالیکه مالیات برسود شرکتها و یا سود سهام فقط برعوامل سرمایه اثر می گذارد و باعث تحریف و جابه جایی ترکیب عوامل تولید میشود .

هنگامی که vat  بطور کامل جانشین مالیات بردرآمد شرکتها شود از فشار بر عوامل سرمایه کاسته خواهد شد . تنها نقطه ضعف عمده این نوع مالیات درآن است که نرخی نزولی دارد نه تصاعدی ، یعنی اینکه بر شرکتها یی با سود پایین از شرکتهایی با سود دهی بیشتر اصابت دارد . حتی شرکتهای بدون سود نیز می بایستvat خود را بپردازند.

بالاخره اینکه مالیات برارزش افزوده خصلت خود کنترلی دارد .اگر بنگاهی مالیات خود را نپردازد و یا اینکه آن را کمتر از حد واقعی اعلام کند .این مالیات به خریدار بعدی منتقل میشود . خریدار بعدی نیز مایل به خرید از فروشنده ای که مالیات کالای خود را پرداخت نکرده است نمی شود .پس  vat از فرار مالیاتی نیز خود به خود جلوگیری بعمل می آورد.

چرا مالیات بر ارزش افزوده ؟

اگر مالیات برارزش افزوده نباشد ،دولت ها مجبورند منابع دیگر را افزایش دهند. مالیات بر واردات یا حقوق گمرکی معمولاً با واکنش کشورهای طرف معامله روبرو میشود با توجه بر واردات یا حقوق گمرکی معمولاً باواکنش کشورهای طرف معامله روبرو می شود .با توجه به وضیعت مقررات سازمانهای مثل سازمان تجارت جهانی wtoاین واکنش ها جدی بوده و احتمال عدم امکان این نوع مالیات برواردات بسیار می باشد .

در حقیقت فقط وصول مالیات بر درآمد برای دولت امکان پذیر میشود که آن هم مسائل و مشکلات زیادی دارد افزایش میزان این نوع مالیات باعث دلخوری سرمایه گذاران و متخصصین میشود سرمایه گذاران عمده ،درآمد خود را سرمایه گذاری می کنند ولذا نمی خواهند مالیات بر درآمد زیادی پرداخت نمایند ضمناًخیلی هم مصرف نمی کنند و افزایش مالیات برمصرف اعم از مالیات فروش یا بر ارزش افزوده هم برای آنها مهم نیست . متخصصین هم که درآمد زیادی دارند ،با افزایش مالیات بردرآمد به بهشت های مالیاتی مهاجرت میکنند .اتفاقاً این دو برای رشد وپیرفت کشور لازم هستند و نبود آنها باعث عقب ماندگی ،کاهش اشتغال و افزایش بیکاری می شود در حقیقت دولتها چاره ای جز وصول مالیات بر مصرف ندارند. اگر چه ممکن است بسیاری از مردم برای پرداخت این نوع مالیات روی خوش نشان ندهند.       

مالیات بر درآمد املاک

طبق ماده 52- درآمد شخص حقیقی یا حقوقی ناشی از واگذاری حقوق خود نسبت به املاک در ایران پس از کسر معافیتهای مقرر در این قانون مشمول بردرآمد املاک می باشد.

1-   درآمد اجاره املاک

طبق ماده 53 :درآمد مشمول مالیات املاکی که به اجازه واگذار میگردد عبارت است از کل مال الا اجاره اعم از نقدی و غیر نقدی . پس از کسر بیست و پنج 25 درصد بابت هزینه ها و استهلاک و تعهدات مالک نسبت به مورد اجاره.

مبنای تشخیص درآمد اجاره املاک  

طبق ماده 54:مال الاجاره از روی سند رسمی تعیین میشود ودرصورتی که اجاره نامه رسمی وجود نداشته باشد یا از تسلیم یا سند رونوشت آن خودداری گردد یا موجر علاوه بر اجاره بهای دریافتی وجهی به عنوان ودیعه یا هر عنوان دیگر از مستاجر دریافت نموده باشد .اجاره بها براساس املاک مشابه تعیین خواهد شد .

2-   چنانچه بعداًاسناد ومدارک مثبته به دست آید که معلوم میشود اجاره ملک بیش از مبلغی است که ماخذ تشخیص درآمد مشمول مالیات قرار گرفته مابه التفاوت طبق مقررات این قانون مطالبه خواهد شد.

تبصره یک:ارزش اجاری مستغلات در مواردی که براساس اجاره بهای املاک مشابه تقویم گردد به وسیله اداره امور مالیاتی که ملک در محدوده آن واقع شده است تعیین خواهد شد

تبصره دو:از ابتدای سال 1382 ماخذ محاسبه درآمد مشمول مالیات اجاره املاک ارزش اجاری خواهد بود که توسط کمیسیون تقویم املاک موضوع ماده 64 این قانون برای محدوده شهر ها و روستاها و براساس هر متر مربع تعیین خواهد شد.

درآمد های غیر نقدی اجاره املاک  

تبصره 5 ماده 53: مستحد ثاتی که طبق قرارداد از طرف مستاجر در عین مستاجره به نفع موجر ایجاد میشود براساس ارزش معاملاتی روز تحویل مستحدثه به موجر تقویم و پنجاه درصد آن جزء درآمد مشمول مالیات اجاره سال تحویل محسوب می شود .

تبصره 6 ماده 53: هزینه هایی که به موجب قانون یا قرارداد به عهده مالک است و از طرفی مستاجر انجام می شود و همچنین مخارجی که به موجب قرارداد انجام آن از طرف مستاجر تقبل شده در صورتی که عرفاً به عهده مالک باشد ،به بهای روز انجام هزینه تقدیم وبه عنوان مال الا اجاره غیر نقدی به جمع اجاره بها ی سال انجام هزینه اضافه میشود.  

مالیات بردرآمد املاکی که با دریافت ودیعه (رهن) به اجاره واگذار میشوند :

طبق بخشنامه شماره 45672/6077/4/30 مورخ 8/8/80 سازمان امور مالیاتی کشور:

ماموران تشخیص در خوصوص املاک رهنی سعی کنند به جای ارزیابی تخمینی و نظری ،میزان دقیق وجوه پرداختی به رهن را معیین و به ازای هر 10000000ریال آن مبلغ 250000 ریال به عنوان اجاره بهای ماهانه منظور و اگر رهن علاوه بر دریافتی  فوق رقمی به عنوان اجاره نیز دریافت نماید رقم اخیرالذکر نیز به مبلغ احتسابی فوق اضافه و جمع آن را به عنوان مال الاجاره تقویمی قلمداد کنند.

معافیت های مالیاتی درآمد اجاره املاک

تبصره 1 ماده 53 : محل سکونت پدر یا مادر یا همسر یا اجداد و همچنین محل سکونت افراد تحت تکفل مالک اجاری تقلی نمی شوند مگر این که به موجب اسناد و مدارک ثابت گردد که اجاره پرداخت می شود ،در صورتی که چند واحد مسکونی محل سکونت مالک و یا افراد مزبور باشد یک واحد برای سکونت مالک و یک واحد مسکونی برای هر یک از افراد مذکور به انتخاب مالک از شمول مالیات موضوع این بخش خارج خواهد بود

تبصره 11 ماده 53 : مالکان مجتمع های مسکونی دارای بیش از سه واحد استیجاری که رعایت الگوی مصرف مسکن بنا به اعلام وزارت مسکن و شهر سازی ساخته شده یا می شوند در طول مدت اجاره از صد در صد مالیات بردرآمد املاک اجاری معاف می باشند. در غیر این صورت درآمد هر شخص ناشی از اجاره واحد یا واحد های مسکونی در تهران تا مجموع یکصد و پنجاه متر مربع زیر بنای مفید ودر سایر نقاط مجموع دویست متر مربع زیر بنای مفید از مالیات بردرآمد ناشی از اجاره املاک معاف می باشد.

مواردی که اجاری تلقی نمی شوند :

تبصره 2 ماده 53: املاکی که مجاناً در اختیار سازمانها و موسسات موضوع ماده 2 این قانون قرار میگیرد غیر اجاری تلقی می شود.

تبصره 8 ماده 53: در صورتی که مالک محل سکونت خود را بفروشد ودر سند انتقال بدون اجاره بها مهلتی برای ملک داده شود در مدتی که محل سکونت انتقال دهنده میباشد تا شش ماه ودر بیع شرط مادام که طبق شرایط معاملع مبیع در اختیار بایع شرطی است اجاری تلقی نمی شود ، مگر این که به موجب اسناد و مدارک ثابت گردد که اجاره پرداخت میشود.

1-مبیع :طبق فرهنگ عمید یعنی چیزی که فروخته شده است .

بایع :طبق فرهنگ عمید  یعنی فروشنده .

نرخ محاسبه مالیات بردرآمد اجاره املاک

با استناد مفاد قانون مالیاتهای مستقیم موضوع اصلاحیه مورخ 27/11/1380 نرخ مالیات بردرآمد اجاره املاک متعلق به اشخاص حقیقی براساس نرخهای مالیات مقرر در ماده131 و نرخ محاسبه مالیات بردرآمد اجاره اشخاص حقوقی براساس مفاد ماده 106 وبا نرخ مقرر در ماده 105 قانون مذکور انجام خواهد گرفت

طبق ماده 131 نرخ مالیات بردرآمد اشخاص حقیقی به استثنای مواردی که طبق مقررات این قانون دارای نرخ جداگانه ای می باشد به شرح زیر است:

الف )تا میزان سی میلیون (30000000)ریالذرآمد

مشمول مالیات سالانه بانرخ مالیات 15%

ب) تا میزان یکصد میلیون(100000000)ریال درآمد

مشمول مالیات سالانه ،تا میزان سی میلیون ریال

طبق بند (الف ) نسبت به مازاد آن (هر مبلغ تا 70000000ریال)با نرخ مالیات 20%

ج) تا میزان دویست و پنجاه میلیون (250000000)ریال

درآمد مشمول طبق بند (ب) نسبت به مازاد آن هر مبلغ تا 150000000ریال) با نرخ مالیات 25%

د)تا میزان یک میلیارد (1000000000)ریال درآمد

مشمول مالیات سالانه ،تا میزان دویست وپنجاه میلیون طبق بند (ج) نسبت به مازاد آن (هر مبلغ تا 750000000ریال)با نرخ  مالیات 30%

ه)بیش از یک میلیارد ریال درآمد مشمول سالانه تا 1000000000ریالطبق بند (د) نسبت به مازادآن بانرخ مالیات 35%.

اظهار نامه املاک اجاره مسکونی اشخاص حقیقی

سازمان مالیاتی کشور براساس ماده 158 قانون مالیاتهای مستقیم بنا به سیاست تشویق و توسعه (خود اظهاری ) در نظام مالیاتی کشور اقدام به انتشار برگ خود اظهاری املاک اجاری مسکونی اشخاص حقیقی (به استثنای املاک تجاری،اداری،و املاکی، که مالک آن شخص حقوقی میباشد )نموده ومدارک مشروحه زیر را به عنوان ضمایم برگ مذکور از مودیان درخواست کرده است .

1-تصویر سند اجاره رسمی یا عادی

2- در مواردی که ملک به رهن یا رهن و اجاره واگذار شده لازم است تصویر قرارداد منعقده به ضمیمه اظهار نامه ارسال ودر ذیل آن ارزش اجاره ماهانه (در مقایسه با املاک مشابه )قید و توسط موجر امضاء شود.

3-چنانچه بین موجر و مستاجر سندی تنظیم نشده باشد موجر مکلف است ضمن تسلیم اظهارنامه میزان اجاره بها را بر اساس واقعیت درآن منظور و مالیات متعلق را محاسبه و پرداخت نماید یا ترتیب پرداخت آن را بدهد .

4- تصویر فیش بانکی پرداخت تمام مالیات (در صورتی که مودی قادر به پرداخت تمام مالیات نباشد تصویر قبض بانکی پرداخت یک سوم اصل مالیات و ترتیب پرداخت (قسط )بقیه بدهی حداکثر تا پایان آن ماه سال جاری )

توضیح)مودیانی که اظهار نامه آنها در اجرای ماده 158 قانون مالیاتی مستقیم مورد رسیدگی قرار گیرد در صورتی که درآمد مشمول مشخصه قطعی با رقم اظهار شده از طرف مودی بیش از پانزده درصد15% اختلاف داشته باشد طبق ماده 194 این قانون علاوه بر تعلق جرایم مقرر مربوط که قابل بخشوده نیز نخواهد بود تا سه سال بعد از ابلاغ مالیات مشخصه قطعی از هر گونه تسهیلات و بخشودگی های مقرر در قانون مالیات ها نیز محروم خواهند شد.

استرداد مالیات در صورت عدم انجام معامله

طبق ماده 72:در مواردی که پس از پرداخت مالیات از طرف مودی معامله انجام نشود اداره امور مالیاتی مربوط مکلف است بنا به درخواست مودی و تاءید اسناد رسمی مربوط مبنی بر عدم ثبت معامله ظرف پانزده روز از تاریخ اعلام دفتر رسمی مالیات وصول شده متعلق به معامله انجام نشده رااز محل وصولی جاری طبق مقررات این قانون مسترد دارد. حکم این ماده در مورد استرداد مالیاتهای مربوط به حق واگذاری و درآمد اتفاقی نیز جاری خواهد بود .

مالیات بر درآمد ناشی از حق رضایت مالکانه

طبق بخشنامه شماره 8138/1749/4/30 مورخ 27/2/79 معاون درآمد های مالیاتی

حوزه های مالیاتی در هر مورد که مالکان اماکی تجاری بابت تغییر مستاجر مبلغی به عنوان رضایت  مالکانه دریافت می نمایند با تشکیل پرونده جداگانه و گزارش کاملی در خصوص دریافتی مالک و مبلغ آن و نسبت به مطالبه مالیات متعلق در مهلت های قانونی اقدام نمایند.

دانلود کارآموزی مالیات بر ارزش افزوده - تاریخچه مالیات اصلاح قانون

دانلود چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق کانون های اصلاح و تربیت


چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق کانون های اصلاح و تربیت

چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق کانون های اصلاح و تربیت

دانلود چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق کانون های اصلاح و تربیت

چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق کانون های اصلاح و تربیت
 مبانی نظری و فصل دوم تحقیق کانون های اصلاح و تربیت
چارچوب مبانی نظری تحقیق کانون های اصلاح و تربیت
فصل دوم تحقیق کانون های اصلاح و تربیت
چارچوب مبانی نظری کانون های اصلاح و تربیت
چارچوب مبانی نظری
 و فصل دوم تحقیق 
کانون های اصلاح و تربیت
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پژوهش، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
تعداد صفحه: 36صفحه
نوع فایل:word

توضیحات از متن فایل

 

کانون های اصلاح و تربیت

تاریخچه شکل گیری کانون های اصلاح و تربیت

تاریخچه شکل گیری کانون های اصلاح و تربیت در جهان

تعداد مردم فقیر و بی‌بضاعت (که بسیاری از آنها کودکان بودند) درگیر در گدایی، فحشا، و جرایم خرد در لندن آنقدر زیاد شده بود که در سال 1556میلادی یک مؤسسه که به‌طور خاص برای کنترل این افراد طراحی شده بود، یعنی دارالتأدیب، تأسیس شد. بااین‌حال، جرایم نوجوانان و گدایی محدود به لندن نبودند. در نتیجه، مجلس در سال 1576 میلادی قانونی را تصویب کرد که باعث ایجاد مؤسسات مشابه در هر یک از شهرهای انگلستان شد. ساختار مؤسسات و مدل دارالتأدیب در سطح قاره گسترش یافت. در سال 1595، بهترین مؤسسه، مرکز بازپروری آمستردام بود که به‌طورکلی برای رسیدگی به مشکل جرایم نوجوانان تأسیس شده بود. هدف این مؤسسه و نهادهای مشابه این بود که کم‌کم نظم و انضباط را القاء نموده و به جوانان بیاموزند که یک عضوِ مؤثر و سخت‌کوشِ جامعه باشند ( 15 ) . در نیمه ی دوم قرن 17 میلادی دانشمندان و نویسندگان طرز اجرای مجازات ها و وضع زندان ها را شدیدا مورد انتقاد قرار داده ، اصلاح و تربیت اطفال بزهکار را در موسسات تربیتی پیشنهاد نمودند . به پیروی از عقاید مذکور در سال 1623 در شهر ناپل ( ایتالیا ) اولین زندان برای تفکیک و طبقه بندی زندانیان از لحاظ سن احداث گردید . در سال 1667 در شهر فلورانس ( ایتالیا ) اولین زندان به روش انفرادی جهت نگهداری اطفال تاسیس شد . در سال 1672 در فرانسه طبق فرمان پادشاه ، اطفال ولگرد که از لحاظ جسمی قدرت پاروزنی در کشتی را نداشتند به بیمارستان های خاص اعزام شدند . در سال 1703به امر پاپ کلمان XI در رم ، کانون اصلاح و تربیت سن میشل افتتاح شد . در این کانون ، جوانان به صورت دسته جمعی کار می کردند و شب ها در سلول ( خوابگاه انفرادی ) به سر می بردند و در بالای درب ورودی این زندان این چنین حک شده بود:  " اگر با کار و انضباط نتوانیم محکومین را اصلاح و تربیت کنیم ، حبس کردن آنان به عنوان مجازات بی فایده است " . در سال 1735 م به دستور پاپ کلمان XII ، اولین دارالتادیب برای نگهداری دختران بزهکار در رم بنا گردید ( 4 ) . در سال 1788 در انگلستان ، اولین کانون اصلاح و تربیت جهت نگهداری اطفال افتتاح گردید . در قانون جزایی 1810 ناپلئون ( فرانسه ) اطفال کمتر از 7 سال غیر مسوول و کیفر اطفال بیش از 7 سال تا 16 سالگی تمام ، با توجه به قوه درک و تشخیص یا عدم قوه ممیزه تعیین گردید . نظر به این که در قانون مذکور ، روش خاصی برای اجرای مجازات اطفال بزهکار مقرر نگردیده بود ؛ اطفال در صورت محکومیت ، در زندان ها با بزرگسالان در یک جا نگهداری شده و وضع اسف باری داشتند . در فرمان 18 آوریل و 29 سپتامبر 1841 ، لزوم تاسیس دارالتادیب جهت تفکیک اطفال از بزرگسالان تاکید شد . در سال 1820 قسمتی از زندان « گالون » و در سال 1824 قسمتی از زندان      « استراسبورک » و در سال 1830 بخشی از زندان « تلوز » برای نگهداری اطفال اختصاص یافت . اولین موسسه تربیتی در سال 1839 در « سن هیلر » افتتاح گردید . در سال 1819 در سیسیل ( ایتالیا ) اولین موسسه تربیتی شروع به کار کرد ( 4 ) . در سال 1825 در ایالت نیویورک ( امریکا ) به پیروی از عقاید « جان هوارد » اولین موسسه جهت نگهداری اطفال به نام خانه امن ، تاسیس شد . خیلی زود خانه‌های امن دیگری نیز در سایر شهرهای امریکا ، از جمله بوستون (1826) و فیلادلفیا (1828) تاسیس شد.


 

دانلود چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق کانون های اصلاح و تربیت

دانلود پاورپوینت بسته بندی اتمسفر اصلاح شده


پاورپوینت بسته بندی اتمسفر اصلاح شده

پاورپوینت بسته بندی اتمسفر اصلاح شده در 46 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

دانلود پاورپوینت بسته بندی اتمسفر اصلاح شده

دانلود پاورپوینت بسته بندی اتمسفر اصلاح شده 
پاورپوینت بسته بندی اتمسفر اصلاح شده 
بسته بندی اتمسفر اصلاح شده 
بسته بندی اتمسفر
پاورپوینت بسته بندی اتمسفر
اتمسفر
پاورپوینت اتمسفر اصلاح شده
معرفی اتمسفر اصلاح شده
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل pptx
حجم فایل 510 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46

پاورپوینت بسته بندی اتمسفر اصلاح شده در 46 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


مقدمه

 
حفاظت از مواد غذایی از زمان تولید تا هنگام مصرف امر بسیار مهمی است. عواملی بسیاری باعث از بین رفتن ارزش مواد غذایی می شوند که از مهمترین آنها می توان به فساد میکروبی، تغییر ساختار مولکولی، از دست دادن برخی خواص مهم مانند ویتامین و ... اشاره کرد. معمولاً عواملی که باعث رشد میکرواوگانیسمها در یک محصول بعد از تولید می شوند عبارتند از:
        1-  سطح پایین بهداشت در فرآیند تولید
        2-  تاخیر بین تولید و بسته بندی
        3-  دما انبارش
        4-  نوع ماده بسته بندی
        5-  حجم گاز آزاد درون بسته بندی
        6-  نوع و ترکیبات گازهای درون بسته بندی
        7- درصد اکسیژن


ساده ترین روش برای محافظت از مواد غذایی بسته بندی آن است. معمولاً بسته بندی از مواد غذایی در مقابل نفوذ عوامل خارجی و همچنین فرار خواص داخلی آن محافظت می نماید. وجود هوا درون بسته می تواند باعث فساد ماده داخل آن شود. به این لحاظ تخلیه هوا و یا تزریق گازهای بی اثر درون بسته ماده غذایی  راه حل مناسبی برای مقابله با رشد باکتری ها بدون از دست رفتن خواص، تازگی و شادابی محصول  است.
عمدتاً در ایران از بسته بندی معمولی یا روش تخلیه هوا (Vacuum Packaging) استفاده می شود. ولی در چند سال اخیر با توجه به پیشرفت روشهای بسته بندی و استفاده از شیوه های نوین و مطابق با استانداردهای جهانی استفاده از اتمسفر اصلاح شده رو به گسترش است.

 

دانلود پاورپوینت بسته بندی اتمسفر اصلاح شده